Juniorkusk

Dette tilbud er til børn i alderen ca 9-16 år der gerne vil have en god basisuddannelse til juniorkusk. En uddannelse til juniorkusk består af 4 moduler. Der er ingen binding, så man kan sagtens tage modul 1 som et selvstændigt kursus.

Jeg stiller ponyer og vogne til rådighed. Egen pony kan medbringes efter aftale.

Næste kursus afholdes onsdag d. 25. marts 2024 Kl 9.30 -15.30

Et modul varer en dag a 6. lektioner. På modul 1 arbejdes der med kuskeskolens ponyer. På modul 2-4 kan egen pony/er medbringes såfremt den/de er godt kørevante. Alle moduler og køretimer kan gennemføres med kuskeskolens ponyer. Børnene skal være iført ridehjelm, handsker og sikkerhedsvest når de kører med på vognene. Vi arbejder praktisk og det tilstræbes at børnene er så aktive som muligt.

På modul 1+2 kører alle børn med hjælpeliner. På modul 3-4 køres der med hjælpeliner efter behov. Modulerne skal tages i rækkefølge.

.

På modul 1 udleveres en mappe med materiale, på hvert modul suppleres mappen.Efter hvert modul udstedes et kursusbevis. Efter bestået 4. modul udstedes kuskebevis.

Den praktiske prøve bedømmes af en erfaren kusk.

Modul 1

Modul 2

Modul 3

Modul 4

Introduktion til kørsel

Seletøj og udstyr

Opseling

Forspænding

Fraspænding

Repetition af modul 1

Lineføring

Enspænder

Tospand

Kørslens mange discipliner

Repetition af modul 1-2

Mere om lineføring

Kørsel på bane

Kørsel på vej og naturen

Enspænder

Tospand

Forberedelse til praktisk køreprøve

Køreprøve ( incl opseling, forspænding, kørsel af program og fraspænding)

Fælles afslutning og udlevering af kuskebevis.

Antal pladser pr modul: 5 - 6 deltagere

Et modul er et dagskursus a 6 timers varighed