Køretimer med mine heste - tilbud til kommende og nye kuske

60 minutter 450 kr

90 minutter 650 kr

Klippekort med 6 lektioner a 60 min 2400 kr

Ved køretimer med mine heste er du selv med til at sele op, spænde for og spænde fra og sele af. To personer må gerne dele køretimen. Det er ikke nødvendigt med forkundskaber. Vi kører med dobbeltliner, så jeg kan hjælpe dig i starten.

Det er også mulig at vælge undervisning i pløjning, markarbejde eller tømmerkørsel.

Prisen er incl leje af hest/heste og udstyr. Undervisning med mine heste foregår her hos mig i Hjerting, 6630 Rødding

Tirsdagstræning:

Tirsdage i lige uger er der fast undervisning i Hollesekov ved Føvling for kuske der kører med små ponyer. Tilkørsel, undervisning af begyndere, seletilpasning, dressur, kegler og tur.

Tirsdage i ulige uger er der fast undervinsning her i kuskeskolen. Alle er velkomne - Tømmerkørselsbanen er altid åben disse dage. Derudover kan der arbejdes med tilkørsel, undervisning af begyndere, seletilpasning, dressur, kegler og tur.

Tilmelding senest dagen før - 250 kr for 30 min, med egen pony, 350 kr for 30 min med kuskeskolens ponyer. Vogn kan lånes efter aftale.

Undervisning hos dig

40 minutter 300 kr plus kørsel

60 minutter 475 kr plus kørsel

Når du skal have undervisning, så sørg for at hesten/hestene er klar når jeg kommer. Hvis du skal have hjælp til seletilpasning og forspænding, så kan du med fordel vælge en lektion på 60 minutter, så vi også kan nå at køre med hesten. Hvis vi bare skal koncentrere os om kørsel så er en lektion på 40 minutter passende. Hvis jeg skal køre over 20 km skal der være mere end en lektion. Kørsel afregnes med 3,52 kr pr km ( korteste rute målt med krak) Hvis der er flere samlet på samme adresse/ område, så deles kørslen mellem jer. Kontakt mig så finder vi en løsning.

Alle priser er incl moms. Aftaler om undervisning er bindende. Ved aflysning senere end kl 19.00 dagen før aftalen, betales der fuld pris for lektionen.

Dagskurser

4000 kr incl moms,  plus kørsel

Hvis du kan samle et antal deltagere og finde et sted hvor vi kan mødes, så kommer jeg gerne ud og holder et kursus for jer. Vi skræddersyr indholdet så det passer til jeres ønsker. I bestemmer selv hvordan pladserne på kurset fordeles og hvor mange deltagere I vil lave plads til. Der kan fx laves pladser både med og uden egen hest.

Kurserne kan fx indholde - seletilpasning/typer, indledende øvelser til kørsel, lineføringsøvelser, kørsel i liner, miljøtræning for køreheste, tilkørsel,  introduktion til markarbejde, tømmerkørsel mm. Forspæding og kørsel for vogn.

Et kursusprogram kan fx se sådan ud:

Fælles opstart og første fælles teoridel/øvelser uden hest

Undervisning af ekvipager med egen hest en eller to ad gangen. Øvrige deltagere følger med fra sidelinjen

Frokostpause og opsamling på spørgsmål

Undervisning af ekvipager med egen hest en eller to ad gangen. Øvrige deltagere følger med på sidelinjen

Fælles opsamling og anden fælles teoridel

Afslutning

Jeg medbringer materialer, seler, liner og andet grej der kan lånes på dagen.